نور الحقایق(منتقل شد)

www.no-write.blogsky.com

www.no-write.blogsky.com

نور الحقایق(منتقل شد)

این وبلاگ به آدرس زیر منتقل شده است...


www.no-write.blogsky.com



طبقه بندی موضوعی

آیا فلسطین موعود بنی اسرائیل است؟ - بخش سوم

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ق.ظ

در بخش قبل اشاره کردیم که بنی اسرائیل پس از خروج از مصر به سمت فلسطین نرفتند و خداوند ایشان را به طرف حجاز و جزیره العرب هدایت کرد ، در این بخش به حکومت حضرت سلیمان(ع) می پردازیم و اینکه اصلا حکومت ایشان در کجا بوده و آیا این موضوع درست است که می گویند میرکز حکومت ایشان بیت المقدس یا همان فلسطین بوده است؟

حضرت سلیمان پس از پدرشان حضرت داوود(ع) حدود 476 سال بعد از ورود بنی اسرائیل به حجاز به حکومت رسیدند و تورات در سفر اول پادشاهان باب 6 آیه 1 این موضوع را تصدیق می کند. نکته مهم در این باره آن است که حضرت سلیمان(ع) در قرن هشتم پیش از میلاد مسیح بر بنی اسرائیل حکومت می کرده است و نه در قرن دهم. بر خلاف آنکه در کتب مورخان نگاشته شده ، چرا که اگر سال خروج بنی اسرائیل از مصر را از میزان سالی که تا تشکیل حکومت سلیمان نبی(ع) فاصله داشته کم کنیم سال حکومت سلیمان(ع) به دست می آید :

745=1221-476

این عدد ادعای برخی مورخان مبنی بر تشکیل حکومت حضرت سلیمان در سال 963 قبل از میلاد در قدس را نفی می کند ، همچنین روشن می سازد که اصلا در این تاریخ حضرت سلیمان هنوز به دنیا نیامده بود!!!

از طرفی سال 745 پیش از میلاد با واقعیات تاریخی همچون همزمانی حکومت حضرت سلیمان با حکومت بلقیس نیز مطابقت دارد. تمام این موارد یک طرف ، نقض ادعای یهودیان مبنی بر ساخته شدن معبد سلیمان(هیکل سلیمان) در قرن 10 قبل از میلاد در قدس توسط حضرت سلیمان(ع) هم یک طرف!

قرآن کریم به ظرافت خاصی که در بیان مطالب دارد این موضوع را نیز آشکار ساخته است :

وَتَفَقَّدَ الطَّیْرَ فَقَالَ مَا لِیَ لَا أَرَى الْهُدْهُدَ أَمْ کَانَ مِنَ الْغَائِبِینَ  ﴿٢٠﴾  لَأُعَذِّبَنَّهُ عَذَابًا شَدِیدًا أَوْ لَأَذْبَحَنَّهُ أَوْ لَیَأْتِیَنِّی بِسُلْطَانٍ مُّبِینٍ ﴿٢١ فَمَکَثَ غَیْرَ بَعِیدٍ فَقَالَ أَحَطتُ بِمَا لَمْ تُحِطْ بِهِ وَجِئْتُکَ مِن سَبَإٍ بِنَبَإٍ یَقِینٍ ﴿٢٢﴾ إِنِّی وَجَدتُّ امْرَأَةً تَمْلِکُهُمْ وَأُوتِیَتْ مِن کُلِّ شَیْءٍ وَلَهَا عَرْشٌ عَظِیمٌ ﴿٢٣ (سوره نمل)

(سلیمان) در جستجوی آن پرنده [= هدهد] برآمد و گفت: «چرا هدهد را نمی‌بینم، یا اینکه او از غایبان است؟! قطعاً او را کیفر شدیدی خواهم داد، یا او را ذبح می‌کنم، یا باید دلیل روشنی (برای غیبتش) برای من بیاورد!  چندان درنگ نکرد (که هدهد آمد و) گفت: «من بر چیزی آگاهی یافتم که تو بر آن آگاهی نیافتی؛ من از سرزمین «سبا» یک خبر قطعی برای تو آورده‌ام!  من زنی را دیدم که بر آنان حکومت می‌کند، و همه چیز در اختیار دارد، و (به خصوص) تخت عظیمی دارد!

نکته ای که خداوند بسیار ظریف به آن اشاره می کند ، طول نکشیدن غیبت هدهد و خبر آوردن او از حکومت بلقیس است ، خداوند بسیار زیرکانه در حال بیان این موضوع است که فاصله مرکز حکومت سلیمان با محل حکومت بلقیس زیاد نبوده است . بنابراین نمیتوان ادعا کرد که حکومت سلیمان در قدس بوده و حکومت بلقیس در یمن!

دلیل دیگری که ثابت می کند حکومت سلیمان(ع) در قدس نبوده است ، باز هم دلیلی قرآنی ست . خداوند در سوره نمل می فرماید :

وَحُشِرَ لِسُلَیْمَانَ جُنُودُهُ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ وَالطَّیْرِ فَهُمْ یُوزَعُونَ ﴿١٧﴾ حَتَّىٰ إِذَا أَتَوْا عَلَىٰ وَادِ النَّمْلِ قَالَتْ نَمْلَةٌ یَا أَیُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَسَاکِنَکُمْ لَا یَحْطِمَنَّکُمْ سُلَیْمَانُ وَجُنُودُهُ وَهُمْ لَا یَشْعُرُونَ ﴿١٨﴾ (سوره نمل)

لشکریان سلیمان، از جنّ و انس و پرندگان، نزد او جمع شدند؛ آنقدر زیاد بودند که باید توقّف می‌کردند تا به هم ملحق شوند! (آنها حرکت کردند) تا به سرزمین مورچگان رسیدند؛ مورچه‌ای گفت: «به لانه‌های خود بروید تا سلیمان و لشکرش شما را پایمال نکنند در حالی که نمی‌فهمند!»

 

وادی نمل که خداوند بدان اشاره فرموده هم اکنون در یمن ، در مخلاف خولان رداع است.

دلیل سوم باز هم از قرآن :

وَلِسُلَیْمَانَ الرِّیحَ غُدُوُّهَا شَهْرٌ وَرَوَاحُهَا شَهْرٌ ۖ وَأَسَلْنَا لَهُ عَیْنَ الْقِطْرِ ۖ وَمِنَ الْجِنِّ مَن یَعْمَلُ بَیْنَ یَدَیْهِ بِإِذْنِ رَبِّهِ ۖ وَمَن یَزِغْ مِنْهُمْ عَنْ أَمْرِنَا نُذِقْهُ مِنْ عَذَابِ السَّعِیرِ ﴿سباء ١٢﴾

و برای سلیمان باد را مسخّر ساختیم که صبحگاهان مسیر یک ماه را می‌پیمود و عصرگاهان مسیر یک ماه را؛ و چشمه مس (مذاب) را برای او روان ساختیم؛ و گروهی از جنّ پیش روی او به اذن پروردگارش کار می‌کردند؛ و هر کدام از آنها که از فرمان ما سرپیچی می‌کرد، او را عذاب آتش سوزان می‌چشاندیم!

 

عین القطر که در آیه آمده به نقل از تفسیر ابن کثیر هم اکنون در یمن می باشد.

دلیل چهارم باز هم از کتاب الله :

فَلَمَّا قَضَیْنَا عَلَیْهِ الْمَوْتَ مَا دَلَّهُمْ عَلَىٰ مَوْتِهِ إِلَّا دَابَّةُ الْأَرْضِ تَأْکُلُ مِنسَأَتَهُ ۖ فَلَمَّا خَرَّ تَبَیَّنَتِ الْجِنُّ أَن لَّوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ الْغَیْبَ مَا لَبِثُوا فِی الْعَذَابِ الْمُهِینِ (سوره سباء آیه 14)

هنگامی که مرگ را بر او مقرّر داشتیم، کسی آنها را از مرگ وی آگاه نساخت مگر جنبنده زمین [= موریانه‌] که عصای او را می‌خورد (تا شکست و پیکر سلیمان فرو افتاد)؛ هنگامی که بر زمین افتاد جنّیان فهمیدند که اگر از غیب آگاه بودند در عذاب خوارکننده باقی نمی‌ماندند!

 

در آیه ی بالا از واژه منساة برای عصا استفاده شده است ، این واژه عربی نیست ، اما مردم یمن با آن آشنایی دارند و به تبع همسایگی شان با حبشه می دانند که این عبارت در زبان حبشی به معنای عصا می باشد ، خداوند باز هم با ظرافت خاصی در حال بیان این موضوع است که حکومت و حتی رحلت سلیمان نبی در یمن بوده است.

و دلیل آخر از قرآن کریم :

وَلِسُلَیْمَانَ الرِّیحَ عَاصِفَةً تَجْرِی بِأَمْرِهِ إِلَى الْأَرْضِ الَّتِی بَارَکْنَا فِیهَا ۚ وَکُنَّا بِکُلِّ شَیْءٍ عَالِمِینَ ﴿انبیاء آیه ٨١﴾

و تندباد را مسخّر سلیمان ساختیم، که بفرمان او بسوی سرزمینی که آن را پربرکت کرده بودیم جریان می‌یافت؛ و ما از همه چیز آگاه بوده‌ایم.

 

خداوند می فرماید باد از سمت سلیمان و به فرمان او به سمت سرزمینی که آن را برکت داده بودیم در جریان بود ، اگر حضرت سلیمان در قدس حکومت می کرد پس چرا خداوند اشاره می کند که سلیمان در سرزمین مقدسی نبود بلکه باد از آن زمین به سرزمین مقدسی جریان داشت.

موارد بالا برای اهل تحقیق و اهل انصاف و جویندگان حقیقت به خوبی اثبات می کند که آنچه یک عمر یهودیان در گوش جهانیان خواندند که حضرت سلیمان(ع) در بیت المقدس حکومت می کرده ، دروغی بیش نیست و حکومت او در یمن بوده است بنابراین ادعاهایی همچون هیکل سلیمان در بیت المقدس و ... باطل است.

پایان بخش سوم /

۹۴/۰۲/۰۲
مجتبی .م

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">