نور الحقایق(منتقل شد)

www.no-write.blogsky.com

www.no-write.blogsky.com

نور الحقایق(منتقل شد)

این وبلاگ به آدرس زیر منتقل شده است...


www.no-write.blogsky.com



طبقه بندی موضوعی

آیا فلسطین موعود بنی اسرائیل است؟ - بخش چهارم

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۰۰ ب.ظ

ارض موعود به ازای عهد الهی ؛ در بخش های قبلی ذکر کردیم که حضرت موسی(ع) بنی اسرائیل را به قصد حجاز از مصر خارج کرد و نیز حضرت سلیمان(ع) در منطقه ای غیر مقدس(یمن) حکومت تشکیل داد .

در این بخش می خواهیم که این نکته اشاره کنیم که همان ارض مقدس که مثلث بین مسجد الاقصی ، مسجد الحرام و مسجد کوفه است ، در ازای عهد الهی به فرزندان حضرت ابراهیم وعده داده شده است و بنی اسرائیل خاصتا یهودیان نمی توانند ادعا داشته باشند که این سرزمین که به تعبیر آنان نیل تا فرات نامیده می شود ، موعود بنی اسرائیل باشد.

در این روز خداوند با ابراهیم پیمان بست و گفت : این سرزمین ، از رود مصر گرفته تا شط بزرگ نیل و از آنجا تا شط فرات را به نسل تو می بخشم. (تورات ، سفر پیدایش باب ۱۵ آیه 18 تا 21)

حضرت ابراهیم دارای دو فرزند بودند ؛ اسماعیل(ع) و اسحق(ع)  ، نسل اسماعیل در نهایت به حضرت رسول(ص) و 12 امام معصوم(ع) منتج می شود و از نسل حضرت اسحق(ع) نیز حضرت یعقوب ، حضرت یوسف ، حضرت موسی(ع) و ...

بنابراین اینکه خداوند می فرماید به فرزندان ابراهیم بخشیدم بدین معناست که بنی اسرائیل نمی توانند بگویند قطعا به ما وعده داده شده است ، چرا که بنی اسماعیل نیز از فرزندان حضرت ابراهیم(ع) هستند.

همانطور که اشاره کردیم در تورات ذکر شده که خداوند با ابراهیم(ع) پیمان بست و سپس به او و فرزندانش وعده آن سرزمین را داد. حال ببینیم این عهد چه بوده؟

و چون ابراهیم را پروردگارش با کلماتی بیازمود و وی همه آن ها را به انجام رسانید ، گفت: همانا من تو را برای مردم امام قرار دادم ، [ابراهیم] گفت: از ذریه من چطور؟ [خداوند ] فرمود: عهد من به ظالمین نمی رسد.(بقره آیه ی ۱۲۴)

خداوند در جایی دیگر می فرمایند که بنی اسرائیل عهد را شکستند :

همانان که از ایشان پیمان گرفتى ولى هر بار پیمان خود را مى‏شکنند و [از خدا] پروا نمی ‏دارند. (۵۶ انفال﴾

پس بخاطر پیمان‌شکنی، آنها را از رحمت خویش دور ساختیم؛ و دلهای آنان را سخت و سنگین نمودیم؛ سخنان (خدا) را از موردش تحریف می‌کنند؛ و بخشی از آنچه را به آنها گوشزد شده بود، فراموش کردند؛ و هر زمان، از خیانتی (تازه) از آنها آگاه می‌شوی، مگر عده کمی از آنان؛ ولی از آنها درگذر و صرف‌نظر کن، که خداوند نیکوکاران را دوست می‌دارد(مائده 13)

آیا آیات بالا به خوبی بیانگر این مطلب نیستند که بنی اسرائیل که جزئی از فرزندان حضرت ابراهیم بودند عهد خود را با خداوند شکستند؟ پس چگونه باز هم مدعی اند که مصداق وعده خداوند هستند؟ بنی اسرائیل عهد خود را شکستند و این وعده در خصوص فرزندان اسماعیل اجابت شد ؛ تورات صراحتا به این موضوع اشاره دارد:

 اما در خصوص اسماعیل تو را اجابت فرمودم اینک او را برکت داده و بارور گردانم و نسل کثیری از وی به وجود خواهیم آورد ، ۱۲ امیر از وی به وجود خواهند آمد. (سفر پیدایش باب ۱۷ آیه ۲۰)

تقلای بیهوده یهودیان و صهیونیست ها برای اثبات قوم برگزیده بودن و مصداق وعده ی الهی بودن تنها ثابت می کند که آنان گمان میکنند که حتی می توانند سر خداوند را نیز کلاه بگذارند در حالی که نمی دانند :

وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ ...

پایان / 

۹۴/۰۲/۰۲
مجتبی .م

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">