نور الحقایق(منتقل شد)

www.no-write.blogsky.com

www.no-write.blogsky.com

نور الحقایق(منتقل شد)

این وبلاگ به آدرس زیر منتقل شده است...


www.no-write.blogsky.com



طبقه بندی موضوعی

بنی اسرائیلیان یهودی یا یهودیان بنی اسرائیلی!

دوشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲ ق.ظ

یکی از اشتباهات رایج محققان و مورخان در اطلاق واژگان یهودی و بنی اسرائیلی به فرزندان حضرت یعقوب(ع) که متاسفانه زمینه اشتباهات دیگری را هم در عرصه صهیونیزم شناسی پدید آورده ، موضوع یکی دانستن یهود و بنی اسرائیل است .

دو دلیل کلی وجود دارد که نشان می دهد مطلقا بنی اسرائیل مساوی یهودیان نیستند و بنی اسرائیلی بودن نشانه ی یهودی بودن نیست ؛ 

دلیل اول - بنی اسرائیل فرزندان حضرت یعقوب بودند ، در واقع ذریه حضرت یعقوب بنی اسرائیل نامیده می شدند چرا که اسرائیل لقب یعقوب نبی بود. یهودیان فرزندان یهودا(یکی از پسران حضرت یعقوب) بودند. در واقع یهودیان یک دوازدهم بنی اسرائیل محسوب می شدند (حضرت یعقوب دوازده فرزند پسر داشت)

در اینجا یاد آور می شویم که یهودیت ابدا نام آیین حضرت موسی(ع) نیست ، زیرا همانطور که گفتیم یهود به فرزندان یهودا اطلاق میشود ، در حالی که حضرت موسی حدود 420 سال پس از مرگ یعقوب نبی(ع) به دنیا آمدند! و تورات هم در میانسالی موسی(ع) بر او نازل شد یعنی حقیقتا لفظ یهود و یهودیت بیش از 460 سال(یا حتی بیشتر) قبل از تولد حضرت موسی(ع) ابداع شد! حال چگونه می توان ادعا کرد که نام آیین موسی(ع) یهودیت است؟ چطور ممکن است یهودیت پیش از تولد حضرت موسی پدید آمده باشد؟

حقیقت آن است که یهودیت نام نژاد فرزندان یهودا است و این کلمیت یا موسویت است که نام واقعی آیین حضرت موسی ست.

دلیل دوم قرآن میان بنی اسرائیل و یهودیان تفاوت قائل شده است ، به عبارتی دیگر کلمات مورد استفاده قرآن در مورد یهودیان با عبارات استفاده شده در مورد بنی اسرائیل متفاوت است ؛ غالب کلماتی که خداوند در قرآن در مورد یهودیان به کار برده عباراتی ست همراه با لعن و طنعه و ادبیاتی افشاگرایانه مانند :

وَقَالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَیْدِیهِمْ وَلُعِنُواْ بِمَا قَالُوا (مائده آیه 64)

و یهود گفتند دست‏ خدا بسته است دستهاى خودشان بسته باد و به [سزاى ] آنچه گفتند از رحمت‏خدا دور شوند.

 

مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا (سوره جمعه آیه 5)

کسانی که مکلف به تورات شدند ولی حق آن را ادا نکردند، مانند الاغی هستند که کتابهایی حمل می‌کند.

 

وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَىٰ حَیَاةٍ وَمِنَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا ۚ یَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ یُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَن یُعَمَّرَ ۗ وَاللَّهُ بَصِیرٌ بِمَا یَعْمَلُونَ  (بقره آیه 96)

و آنها را حریص‌ترین مردم -حتی حریصتر از مشرکان- بر زندگی (این دنیا، و اندوختن ثروت) خواهی یافت؛ (تا آنجا) که هر یک از آنها آرزو دارد هزار سال عمر به او داده شود! در حالی که این عمر طولانی، او را از کیفر (الهی) باز نخواهد داشت. و خداوند به اعمال آنها بیناست.

 

در حالی که ادبیات خداوند در قرآن کریم نسبت به بنی اسرائیل متفاوت است:

وَلَقَدْ نَجَّیْنَا بَنِی إِسْرَائِیلَ مِنَ الْعَذَابِ الْمُهِینِ (دخان آیه 30)

ما بنی اسرائیل را از عذاب ذلّت‌بار رهایی بخشیدیم؛

 

یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ اذْکُرُوا نِعْمَتِیَ الَّتِی أَنْعَمْتُ عَلَیْکُمْ وَأَنِّی فَضَّلْتُکُمْ عَلَى الْعَالَمِینَ (بقره 122)

ای بنی اسرائیل! نعمت مرا، که به شما ارزانی داشتم، به یاد آورید! و (نیز به خاطر آورید) که من شما را بر جهانیان برتری بخشیدم!

 

اصلا در آیه ای از قرآن خداوند صراحتا می فرماید که تورات را بر بنی اسرائیل نازل کردیم یعنی آیین حضرت موسی بر بنی اسرائیل نازل شد نه بر یهودیان(فرزندان یهودا که یک دوازدهم بنی اسرائیل بودند):

 

وَلَقَدْ آتَیْنَا مُوسَى الْهُدَىٰ وَأَوْرَثْنَا بَنِی إِسْرَائِیلَ الْکِتَابَ. (غافر ۵۳)

و ما به موسی هدایت بخشیدیم، و بنی اسرائیل را وارثان کتاب (تورات) قرار دادیم

 

سایر آیات مربوط به بنی اسرائیل نیز شرح سرنوشت آنان در زمان حضرت موسی  و فرعون مصر است که ضمن آن به عهد شکنی انان و گوساله پرستی شان و کفر آنان نیز اشاره می کند. توجه داشته باشید که خداوند پس از ذکر اوضاع بنی اسرائیل و سرنوشت آنان و بیان این موضوع که آنان کفر ورزیدند اعمال آنان را مذموم میشمرد اما یهودیان را بسیار شدید تر و قاطعانه تر مورد غصب خویش قرار می دهد و آنان را دشمن ترین دشمنان مومنین معرفی می کند :

 

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا  (مائده: ۸۲)

بطور مسلّم، دشمن ترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت.

 

در حالی که دلیلی ندارد خداوند پیروان حقیقی حضرت موسی(ع) را دشمنان مومنان معرفی کند و نام آنان را در کنار نام مشکران بیاورد!

تمامی این استدلالات عقلی و قرآنی ثابت می کند که یهودیان که امروزه به نام صهیونیست شناخته می شوند مطلقا ارتباطی به آیین حضرت کلیم الله ندارند و این کلاه گشادی ست که آنان بر سر جهانیان گذاشته اند و خود را پیرو آیین حضرت موسی معرفی کردند زیرا که اگر آنان واقعا پیروان موسی(ع) بودند دیگر چه دلیلی داشت که از یهودی شدن دیگران ممانعت کنند؟ بله دلیل این عدم اجازه ورود غیر یهودیان به یهودیت این است که اصلا یهودیت دین نیست! نژاد است و مسلم است که یک نفر از غیر نژاد یهودی نمیتواند بگوید من می خواهم نژادم یهودی شود!!!

کلیمیان پیروان واقعی حضرت موسی هستند همان ها که همواره از رفتار یهودیان صهونیست تبری جسته اند و پیروی از پیامبر خدا را بر پیروی از مکتب شیطانی صهیونیزم ترجیح داده اند.

پایان /

۹۴/۰۱/۳۱
مجتبی .م

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">