نور الحقایق(منتقل شد)

www.no-write.blogsky.com

www.no-write.blogsky.com

نور الحقایق(منتقل شد)

این وبلاگ به آدرس زیر منتقل شده است...


www.no-write.blogsky.com



طبقه بندی موضوعی

بررسی جوانب 5 گانه دکترین آنفولانزای نیویورکی

يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳ ق.ظ

پس از قرار گرفتن کشور ایران در ردیف کشورهایی مانند کره شمالی و عراق به عنوان محور شرارت در دوره ی ریاست جمهوری محمد خاتمی – که اتفاقا روندی تعاملی مانند آقای روحانی پیش گرفته بود – در سال 1380 ، امریکایی ها شروع به وضع استراتژی ها و دکترین هایی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران کردند. دکترین هایی که خیلی زود جای خود را به دیگر استراتژی ها میدادند و دلیل این تعویض دکترین چیزی جز ناکارآمدی آنها نبود. در این بین یکی از دکترین ها با آنکه پس از چندی با دکترینی دیگر جایگزین شد ، اما تا کنون در حال اجرایی شدن است ، به عبارت دیگر با آنکه دیگر دکترین اصلی(Main Doctrine) نیست اما از لیست دکترین های پیش فرض امریکایی برای مقابله با جامعه ی ایرانی حذف نشده و همین الان در حال اجرایی شدن است.

 دکترین آنفولانزای نیویورکی دارای 5 وجه است ، یعنی ویروس آنفولانزای نیویورکی در طی پروسه ی انتقال به شهروند ایرانی ، 5 نقطه را مورد حمله قرار میدهد :

اول - نفرت از اسلام : اولین جایی که ویروس آنفولانزای نیویورکی بدان حمله میکند ، اسلام است. این مرحله به وسیله ایجاد شبهات مختلف در مورد دین اسلام و نیز طرح مطالب غیر واقعی در مورد این دین شریف اجرایی میشود. در این مرحله شهروند ایرانی ابتدا در مواجهه با شبهات گارد می گیرد و در پی پاسخ گویی به آنان بر می آید اما رفته رفته با تعدد شبهات ، میل به پیدا کردن پاسخ برای آنان در او کمرنگ شده و عقیده ی مذهبی اش گام به گام سست میشود و در نهایت مطالب ضد اسلامی و استدلال های مختلف باعث گسسته شدن رشته عقیدتی او با دین اسلام میگردد، این پروسه پیش میرود تا جایی که فرد از مسلمانی خودش شرمنده میشود و از اینکه در جامعه ای اسلامی با فرهنگ اسلامی رشد کرده ، احساس شرمساری می کند. این وجه بر روی افراد مذهبی تاثیری ندارد و بیشتر متوجه افراد با عقاید ملی گرایانه و غیر دینی ست. طرح مسائلی مانند تروریسم اسلامی ، قصاص ، ارتباط ماجرای اسید پاشی سال 93 با فریضه امر به معروف و نهی از منکر ، عدم برابری حقوق زن و مرد در اسلام ، خشونت مسلمانان و ... همگی از جمله موارد حمله به اسلام در راستای دکترین آنفولانزای نیویورکی ست.

دوم - نفرت از ایرانیت : دومین ضلع ، پنج ضلعی دکترین نیویورکی حمله به ایرانیت و هویت ملی ست ، در این مرحله فرد با هجمه های مختلفی که مرتبط با موضوع ملی گرایی ست دچار سرخوردگی از این بابت که ایرانی ست خواهد شد ، البته این وجه از دکترین آنفولانزای نیویورکی برخلاف وجه اول بیشتر روی افراد مذهبی تاثیر میگذارد با آنکه مجریان آن همان افراد ملی گرا هستند ، مواردی نظیر ایران هراسی ، نشر جک های ضد ایرانی و  نیز مواردی مانند لطیفه هایی که با عبارت " مملکت داریم " خاتمه می یابند.

سوم - نفرت از حکومت و نظام سیاسی : وجه سوم دکترین مد نظر ما که میتوان گفت در کنار وجه چهارم ، ملموس ترین مراحل میباشد ، نفرت از حکومت و نظام حکومتی ست ، در این مرحله فرد تحت تاثیر هجمه های ضد حکومتی که مهم ترین پایگاه های آن شبکه های تلوزیونی و رادیویی وابسته به امریکا ، اسرائیل ، انگلیس ، فرانسه ، آلمان و عربستان و نیز پایگاه های اینترنتی میباشند ، با حکومت ملی خود احساس بیگانگی و سپس دشمنی میکند و خود پس از مدتی تبدیل یک به منتقد تخریب گر علیه نظام حکومتی خود میشود. اعتراضات سال 88 ملموس ترین نمونه موفقیت این وجه از دکترین امریکایی هاست.

چهارم - نفرت از مسئولان و رهبران : دیگر وجه این ویروس آنفولانزا حمله به مسئولین نظام است ، در این مرحله فرد تحت تاثیر هجمه های رسانه ای علیه رهبری نظام ، رئیس جمهور ، رئیس مجلس ، رئیس قوه قضاییه و نیز سایر مسئولین رده بالایی ، در مقابل مواضع و عملکرد و اقدامات آنان گارد گرفته و هر عملکرد مثبتی را نادیده میگیرد و تنها به تخریب آنان فکر میکند و اینکه یک شبکه مافیایی و در هم پیچیده نظام را اداره میکنند! در این مرحله فرد حتی در مذاکرات و منازعات بین المللی حق را به مسئولان سایر کشور ها میدهد که این نشان دهنده ی اوج نفرت و کینه ای ست که هجمه ها در راستای این دکترین به فرد تزریق کرده اند.

پنجم - نفرت از یکدیگر : آخرین وجه از پنج ضلعی نیویورکی شماتت یکدیگر میباشد ، در این مرحله ملی گرایان نسبت به مذهبی ها ، و مذهبی ها نسبت به ملی گرا ها و نیز افراد طیف های مختلف فکری - عقیدتی در مقابل یکدیگر گارد می گیرند و رفته رفته نوعی بیگانگی و کینه بین این طیف ها نسبت به یکدیگر به وجود می آید ، کمترین محصول این مرحله از ویروس آنفولانزای نیویورکی شکست وحدت ملی ست.

******

آنفولانزای نیویورکی از معدود دکترین های سیاسی ست که جنبه های گسترده و ظرفیت بالایی برای اجرا دارد ، به طوری هر هجمه ی نرمی را میتوان در قالب این دکترین به دشمن منتقل کرد.

پایان /

 

۹۴/۰۲/۰۶
مجتبی .م

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">